7 TIPS waardoor je alle TIJD hebt om af te vallen (ook als je het heel druk hebt)

SMOESJE: Ik heb geen tijd …..

 

Geen tijd om te?

Sporten? Gezond te koken en te eten? De juiste keuzes te maken?

Wat betekent het woordje TIJD voor jou?

Stel je PRIORI-TIJD!

Wanneer je voor jezelf de juiste keuzes maakt, wellicht met behulp van een stappenplan, pas dan zal er iets gaan veranderen in je gedrag.

Tijd is een SMOESJE wat vaak en bijna door iedereen gemakkelijk wordt gebruikt. In veel stressvolle levens moet er aan van allerhande verplichtingen worden voldaan. Kun jij daar nog aan voldoen als je veel te zwaar wordt en daardoor gezondheidsklachten gaat krijgen?

Kijk eens wat je voor jezelf kunt veranderen. De dag heeft maar 24 uur, daar moeten we het mee doen, daarin kunnen we niets veranderen.

We kunnen wél  de dagindeling zelf veranderen en de dag productiever invullen door bijvoorbeeld een uurtje eerder op te staan.

Nu hoor ik je al zeggen pfff.., nog eerder, maar ik ben als ik opsta al moe vóórdat de dag begint. Dat kan, maar ik wil je laten ervaren dat alles mogelijk is binnen 100% van de tijd die je hebt.

 

Hier volgen enkele tips:

  • Maak een stappenplan van hoe je je dag wilt invullen.
  • Noteer als eerste twee punten op welke tijd je je boodschappen gaat doen en op welke tijd je gaat  sporten of wandelen.
  • Nu vul je de tijd in die je nodig hebt om minimaal 3 gezonde maaltijden per dag te bereiden en op te eten
  • Daarna vul je de verplichtingen in die die dag écht moeten gebeuren zoals naar je werk een belangrijke afspraak enz.
  • Hierna vul je in op welke tijd je iets af wilt spreken met een vriend of vriendin (dit doe je misschien niet iedere dag)
  • Nu vul je in wat voor jou ontspanning is na een dag hard werken en voor jezelf (en je gezin) zorgen met daarbij de tijd wanneer je dat gaat doen en wat je gaat doen.
  • Als jij me laat weten welke stappen jij in je stappenplan hebt gezet  dan stuur ik je gratis het boek “SMOESJES” wat ik heb geschreven.

Succes!

Tot horens.

Groetjes, Anja

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *