Schijf van 5

De schrijf van 5 is de basis waarmee we werken in onze programma’s.

schijf-0-van-5-voor-je-lijf

ONTSPANNINGschijf-5-ontspanning

Om goed in balans te komen is ontspanning onontbeerlijk.

Binnen onze programma’s maken wij gebruik van:

  • gerichte ademhalingsoefeningen
  • mindfulness en oefeningen
  • meditaties

Door deze oefeningen leer je je bewust te worden van je al dan niet onbewuste pijn- of stresspunten en hoe je daar op een goede manier mee om kunt gaan.

VOEDING

We kijken samen naar je eetpatroon. Met de SCHIJF van 5 voor je LIJF volgen we geen dieet in de gewone betekenis van het woord.

schijf-1-voeding

Aan de hand van je behoeften en wensen krijg je deskundige voedingsadviezen die je helpen om gewicht te verliezen én je nieuwe gewicht te behouden.

De meeste mensen met (langdurig) overgewicht weten zelf immers al genoegGeen opgeheven vingertje, maar iemand die naast je staat en met je meedenkt.

over diëten. Wél weten ze vaak niet goed hoe je op een prettige manier kunt eten en toch op een goed gewicht kunt blijven.

BEWUSTWORDING

We gaan samen kijken naar wie je van binnen bent.

Deze pijler van de Schijf van 5 voor je Lijf wordt door veel mensen niet ingezet bij hun doel om slank te worden en te blijven. Toch is met name deze pijler onmisbaar.

Ieder mens bestaat voor ongeveer 10% uit een imago. Het imago dat we aan de wereld laten zien. Dit imago brengt ons veel goeds; het

betekent dat we IEMAND ZIJN. Iemand die belangrijk is, belangrijk voor anderen, belangrijk voor de wereld, belangrijk voor zichzelf… Dat geeft ons bestaan inhoud, voldoening en erkenning.schijf-2-bewustwording

Maar wie zijn we in die ándere 90%? Wat hebben die ons te vertellen? Wie zijn we zonder onze baan, ouderschap of buurtvoorzitterschap? Daar gaan we naar op zoek in het programma, door middel van workshops en individuele gesprekken. We zoeken antwoorden op vragen als:Van ons imago zijn we ons wel bewust: we hebben een goede baan, zijn een goede vader of moeder, zijn van betekenis binnen het dorp of buurtgemeenschap, etc.

  • “Wie ben ik?”
  • “Hoe ben ik zo geworden?”
  • “Wil ik blijven wie ik ben?”

We maken daarbij onder meer gebruik van verschillende psychologische methodieken zoals: RET, TA, NLP, MBCT en familieopstellingen.

BEWEGING

Zoals iedereen beseft is bewegen een goede ondersteuning bij het afvallen. Door het hoger worden van het calorieënverbruik van je lichaam ga je afvallen, als je dat calorieënaantal tenminste niet weer extra tot je neemt. Bovendien wordt je lichaam steviger en strakker door te sporten.

Fysieke bewegingschijf-3-beweging

Ook voor je algehele gezondheid wordt het aanbevolen om minstens een half uur per dag matig intensief te bewegen. Voor het onderdeel fysieke beweging in onze programma’s wordt je de mogelijkheid geboden om met korting te sporten bij RAMM Intensief.

Mentaal in beweging

Onze programma’s brengen je daarnaast vooral ook mentaal in beweging. Door te kijken naar hoe je in je leven staat, naar wat je (eet)patroon is in je leven en door te kijken in hoeverre dat allebei bijdraagt aan je (over)gewicht. Daardoor krijg je meer inzicht in ‘waarom’ je eet.

Met dat inzicht wordt het makkelijker voor je om de keuzes te maken die jou en je gewicht beter in balans brengen.

KEUZES

Een blijvend slanke lijn wordt veel eerder werkelijkheid als je leert om keuzes te maken. Keuzes die bij jou passen en die je daarom steeds opnieuw en blijvend kunt maken.

Keuzes in wat je eet

Keuzes in voedsel dat je eet omdat het gezond voor je is. Keuzes in voedsel dat je eet uit gewoonte en of dat snel, gemakkelijk of schijf-4-keuzesvoorhanden is. Keuzes in dingen die je het liefste eet en niet kunt of wilt laten.

Keuzes in wat je doet

Doe je dingen omdat je ze graag doet of doe je dingen omdat ze moeten? Is er een keuze tussen die twee? Sta je erbij stil dat er steeds een keuze voor je is?

Keuzes in wat je wilt

Soms denken we dat we de dingen die we doen ook echt willen doen, maar misschien doe je ze uit gewoonte, schuldgevoel, (overmatig) plichtsbesef of om een andere reden? Ook de keuzes die je maakt buiten je voedsel om hebben invloed op je behoefte om te eten en je gewicht.

In de SCHIJF van 5 voor je LIJF leggen we  jouw keuzes samen onder de loep. Dn kun je je keuzes vrijwillig herschikken, zodat je een betere balans krijgt tussen wat je wilt, wat je doet en wat je eet.

viva viagra

viva viagra

viagra online cheap

viagra onlin?

Viagra online without prescription

viagra without prescriptiona